Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gorzycach

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2024-01-04 19:56:14
Redaktor: Szkatuła-Dymek Agata
Opis: Modyfikacja treści strony

Aktywna tablica

W roku szkolnym 2023/2024 Szkoła Podstawowa nr 1 im. A. Mickiewicza w Gorzycach została zakwalifikowana do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna tablica”.

W ramach udzielonego wsparcia finansowego szkoła zakupiła:

  1. sprzęt:

- monitor interaktywny Samsung,

-4 laptopy T14 Intel G2,

-3 tablety Lenovo,

-3 słuchawki nauszne JBL T500,

-1 mikrofon JTS PM-35USB;

 

  1. pomoce dydaktyczne:

-Moc emocji – program wspierający rozwój emocjonalno-społeczny z elementami socjoterapii, dla dzieci w wieku 6-10 lat;

-Moc emocji Pro – kompetencje emocjonalno-społeczne Poziom 2, specjalistyczny program multimedialny do wykorzystania w pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej, przeznaczony dla uczniów w wieku 10-15 lat;

-Zdolny uczeń;

-Uczeń na Start;

-Śmiało do szkoły – program zapobiegający trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia;

-Spektrum autyzmu Pro – specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu;

-Koncentracja uwagi Pro – specjalistyczny program multimedialny wspierający profilaktykę i terapię zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci oraz procesów uczenia się u uczniów ze szkół podstawowych;

-Percepcja słuchowa i przetwarzanie słuchowe Pro – specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży wspomagający terapię wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego;

-Logopedia Pro – Mówiące obrazki – multimedialny program wspomagający przyswajanie języka u dzieci z zaburzeniami mowy i słuchu, wspierający rozwój procesów komunikacyjnych;

-Logopedia Pro – pakiet podstawowy – zestaw 9 specjalistycznych multimedialnych modułów logopedycznych wspierających profilaktykę, diagnozę i terapię najczęściej występujących u dzieci zaburzeń mowy i języka oraz procesów komunikacji;

-Dyslekcja Pro – poziom 2 – specjalistyczny program multimedialny wspomagający profilaktykę, diagnozę i terapię trudności w czytaniu i pisaniu, kształcący świadomość ortograficzną i utrwalający poprawną pisownię w uczniów w wieku 10-15 lat.

 

Dyrektor szkoły wyznaczył szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołał zespół samokształceniowy.

Harmonogram działań

Lp.

Działanie

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora oraz nauczycielskiego zespołu samokształceniowego.

listopad 2023

Dyrektor szkoły

2.

Opracowanie planu pracy.

listopad 2023

Koordynator, zespół samokształceniowy

3.

Nawiązanie współpracy z innymi szkołami biorącymi udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.

listopad 2023

Dyrektor szkoły, koordynator

4.

Udział nauczycieli w spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy.

listopad 2023 – maj 2024

nauczyciele

5.

Udział nauczycieli w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK na zajęciach lekcyjnych.

grudzień 2023-maj 2024

nauczyciele

6.

Przeprowadzenie 3 lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli

styczeń 2024-maj 2024

nauczyciele

 

 

 

 

7.

Dzielenie się doświadczeniami z innymi nauczycielami poprzez udostępnienie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem TIK oraz przykładów dobrych praktyk.

styczeń 2024-maj 2024

nauczyciele

8.

Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem TIK w każdym oddziale szkoły co najmniej 5 godzin zajęć średnio w każdym tygodniu nauki.

grudzień 2023-czerwiec 2024

nauczyciele

9.

Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie zawierającego ocenę wpływu stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania oraz uczniów w proces uczenia się, charakterystykę problemów i barier w realizacji programu

czerwiec 2024

koordynator

 

 

Drukuj
Zamknij