Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gorzycach
Data wytworzenia: | 2024-08-29 14:39:47 |
---|---|
Redaktor: | Matuszek-Świercz Ilona |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
W roku szkolnym 2023/2024 Szkoła Podstawowa nr 1 im. A. Mickiewicza w Gorzycach została zakwalifikowana do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna tablica”.
W ramach udzielonego wsparcia finansowego szkoła zakupiła:
- monitor interaktywny Samsung,
-4 laptopy T14 Intel G2,
-3 tablety Lenovo,
-3 słuchawki nauszne JBL T500,
-1 mikrofon JTS PM-35USB;
-Moc emocji – program wspierający rozwój emocjonalno-społeczny z elementami socjoterapii, dla dzieci w wieku 6-10 lat;
-Moc emocji Pro – kompetencje emocjonalno-społeczne Poziom 2, specjalistyczny program multimedialny do wykorzystania w pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej, przeznaczony dla uczniów w wieku 10-15 lat;
-Zdolny uczeń;
-Uczeń na Start;
-Śmiało do szkoły – program zapobiegający trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia;
-Spektrum autyzmu Pro – specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu;
-Koncentracja uwagi Pro – specjalistyczny program multimedialny wspierający profilaktykę i terapię zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci oraz procesów uczenia się u uczniów ze szkół podstawowych;
-Percepcja słuchowa i przetwarzanie słuchowe Pro – specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży wspomagający terapię wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego;
-Logopedia Pro – Mówiące obrazki – multimedialny program wspomagający przyswajanie języka u dzieci z zaburzeniami mowy i słuchu, wspierający rozwój procesów komunikacyjnych;
-Logopedia Pro – pakiet podstawowy – zestaw 9 specjalistycznych multimedialnych modułów logopedycznych wspierających profilaktykę, diagnozę i terapię najczęściej występujących u dzieci zaburzeń mowy i języka oraz procesów komunikacji;
-Dyslekcja Pro – poziom 2 – specjalistyczny program multimedialny wspomagający profilaktykę, diagnozę i terapię trudności w czytaniu i pisaniu, kształcący świadomość ortograficzną i utrwalający poprawną pisownię w uczniów w wieku 10-15 lat.
Dyrektor szkoły wyznaczył szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołał zespół samokształceniowy.
Harmonogram działań
Lp. |
Działanie |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
1. |
Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora oraz nauczycielskiego zespołu samokształceniowego. |
listopad 2023 |
Dyrektor szkoły |
2. |
Opracowanie planu pracy. |
listopad 2023 |
Koordynator, zespół samokształceniowy |
3. |
Nawiązanie współpracy z innymi szkołami biorącymi udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli. |
listopad 2023 |
Dyrektor szkoły, koordynator |
4. |
Udział nauczycieli w spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy. |
listopad 2023 – maj 2024 |
nauczyciele |
5. |
Udział nauczycieli w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK na zajęciach lekcyjnych. |
grudzień 2023-maj 2024 |
nauczyciele |
6. |
Przeprowadzenie 3 lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli |
styczeń 2024-maj 2024 |
nauczyciele
|
7. |
Dzielenie się doświadczeniami z innymi nauczycielami poprzez udostępnienie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem TIK oraz przykładów dobrych praktyk. |
styczeń 2024-maj 2024 |
nauczyciele |
8. |
Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem TIK w każdym oddziale szkoły co najmniej 5 godzin zajęć średnio w każdym tygodniu nauki. |
grudzień 2023-czerwiec 2024 |
nauczyciele |
9. |
Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie zawierającego ocenę wpływu stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania oraz uczniów w proces uczenia się, charakterystykę problemów i barier w realizacji programu |
czerwiec 2024 |
koordynator |