Język angielski dla przedszkolaków
24 Czerwca 202024 - 30.06.2020r.
Na zakończenie roku szkolnego proponuję zobaczyć bajkę Magic English: The sea, która wprowadzi dzieci w letni klimat i poszerzy słownictwo związane z wakacjami:
Wszystkim Przedszkolakom dziękuję za mile i efektywnie spędzony czas na zajęciach oraz życzę cudownie spędzonych wakacji.
Pozdrawiam
Pani Monika
zajęcia na tydzień 17 - 23.06.2020r.
Dziś proponuję tematykę związaną z wakacjami i latem. Dzieci mogą zobaczyć krótki filmik wprowadzający słownictwo związane z wakacjami:
oraz zaśpiewać piosenki również nawiązującej do wakacji:
- propozycja dla dzieci młodszych
- propozycja dla dzieci starszych
zajęcia na tydzień 10 - 16.06.2020r.
W tym tygodniu nauczymy się słownictwa związanego z pogodą, które zostało przedstawione na filmiku:
Słownictwo można również utrwalić śpiewając piosenkę:
Dla chętnych dzieci przesyłam kartę pracy, gdzie należy połączyć różne warunki atmosferyczne z odpowiadającymi im sytuacjami. (Karta pracy do pobrania na dole strony)
zajęcia na tydzień 03 - 09.06.2020r.
W tym tygodniu proponuję przejść do słownictwa związanego z dyscyplinami sportu i zobaczyć filmik wprowadzający nazwy różnych dyscyplin sportowych:
W filmiku przedstawiono dziesięć słówek, jednak proponuję dopasować ćwiczone słówka do wieku i możliwości dziecka. Słownictwo można ćwiczyć bawiąc się w „Kalambury”, czyli rodzic pokazuje czynności charakterystyczne dla danej dyscypliny sportowej, a dziecko odgaduje i następuje zamiana ról.
Dzieci mogą również posłuchać i zaśpiewać piosenkę o ulubionych dyscyplinach sportowych:
zajecia na tydzień 27.05 - 02.06.2020r.
Z racji tego, że w najbliższym czasie obchodzić będziemy Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Taty proponuje przypomnieć sobie członków rodziny i zaśpiewać piosenkę „The Finger Family”:
Do piosenki można wykonać dołączone w pliku pacynki przedstawiające członków rodziny i za ich pomocą powtórzyć poznane wcześniej słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby.
Dzieci mogą również zaśpiewać i zatańczyć piosenkę „Skidamarink, I love you”:
zajęcia na tydzień 20 - 26.05.2020r.
W tym tygodniu proponuję nauczyć się piosenki utrwalającej słownictwo związane z jedzeniem - Are you hungry? (Czy jesteś głodny?)
Dla dzieci młodszych proponuję kartę pracy, gdzie dzieci mogą powtórzyć nazwy ulubionych owoców i je pokolorować.
Dla dzieci starszych proponuję na kartce narysować lub wyciąć talerz, na którym można przykleić wycięte z karty pracy zdrowe owoce i warzywa. Następnie warto powtórzyć z dzieckiem nazwy przyklejonych owoców i warzyw.
Karty do pobrania na dole strony
Dla chętnych dzieci przesyłam również bajkę „Magic English: It’s delicious”, dzięki której dzieci również wzbogacą słownictwo.
zajęcia na tydzień 13.05.2020r. - 19.05.2020r.
W tym tygodniu nauczymy się warzyw oraz dalej będziemy utrwalali owoce:
Jak zawsze proszę dla młodszych dzieci wybrać tylko kilka najłatwiejszych słówek, a dla starszych można wybrać ich ulubione warzywa.
Proponuję posłuchać również piosenki utrwalającej słownictwo:
Dodatkowo dla chętnych dzieci przygotowałam także karty pracy, gdzie dzieci mogą powtórzyć liczenie, kolory oraz nazwy owoców i warzyw. Jeśli dzieci nie potrafią jeszcze zapisać liczb, mogę to zrobić w formie kropek.
Pliki do pobrania na dole strony.
zajęcia na tydzień 6.05.2020r. - 12.05.2020r.
W maju proponuję przejść do tematu owoce, warzywa i inne produkty spożywcze, więc w tym tygodniu nauczymy się owoców. Jak zawsze wprowadzając nowe słówka można wykorzystać następujące filmiki:
Oczywiście dla młodszych dzieci proponuję wybrać kilka łatwiejszych słówek jak np. apple, banana, orange. Natomiast dla starszych dzieci można wybrać więcej słówek, szczególnie takie owoce, które dzieci lubią.
Nazwy owoców można utrwalać w codziennych czynnościach, np. rozpakowując zakupy. Można również wybrane pojedyncze owoce włożyć do worka, tak, aby dziecko ich nie widziało, a następnie poprzez dotyk dziecko musi odgadnąć jaki to owoc.
zajęcia na tydzień 29.04 - 5.05.2020r.
W tym tygodniu dalej proponuję utrwalać słownictwo związane z domem. Proszę wykorzystać filmiki z zeszłego tygodnia dla przypomnienia i utrwalenia słownictwa.
W załączonych plikach przesyłam proponowane karty pracy - dla dzieci młodszych proponuję, aby rodzice pomogli w wycięciu poszczególnych elementów, a następnie przeczytali nazwę pomieszczenia z domku, a dziecko wskazuje, który element powinien się tam znaleźć i nakleja go.
Dla starszych dzieci na karcie pracy do wycięcia są członkowie rodziny, następnie rodzic mówi dziecku w jakim pomieszczeniu znajduję się dana osoba, np. Mum is in the kitchen. A sister is in the garden. Dzieci przyklejają postacie w poszczególnych pomieszczeniach.
zajęcia na tydzień 22 - 28.04.2020r.
W tym tygodniu przejdziemy do słownictwa związanego z domem i nauczymy się nazw różnych pomieszczeń. Nowe słówka można wprowadzić wykorzystując filmiki:
Dla młodszych dzieci proponuję podstawowe pomieszczenia jak kitchen, bedroom, bathroom, living room i garden. Starsze dzieci mogą dodatkowo poćwiczyć inne słówka jak garage, attic czy inne miejsca, które spodobają się im na filmikach.
Słownictwo można ćwiczyć w sytuacjach życia codziennego i nazywać pomieszczenia w swoim domu.
Propozycja zabawy
- rodzic chowa zabawkę dziecka w różnych pomieszczeniach w domu i mówi dziecku, w którym pomieszczeniu należy jej poszukać.
- można pokazywać charakterystyczne czynności dla danego pomieszczenia i dziecko musi odgadnąć o jakie miejsce chodzi, np. gotowanie obiadu - kitchen, mycie zębów - bathroom.
zajęcia na tydzień 15 - 21.04.2020r.
W tym tygodniu wprowadzimy wiosenny klimat i zapoznamy się z nazwami wiosennych owadów.
Aby zapoznać dzieci z nowym słownictwem proponuję wykorzystać filmiki:
Słownictwo można również utrwalać wykorzystując karty obrazkowe (w plikach do pobrania). Dla młodszych dzieci proponuje wybrać kilka łatwiejszych wyrazów (np. bee, nasil, frog), natomiast dla starszych dzieci można wybrać więcej słówek. Karty obrazkowe można dzieciom prezentować i powtarzać z nimi słówka, następnie można jedną zasłonić i zapytać, którego obrazka nie ma.
Można zapytać również dziecko, pokazując mu obrazek, czy jest to dane zwierzątko (np. Is it a bee?). Dziecko odpowiada YES lub NO. Do tej zabawy można wykorzystać zarówno karty obrazkowe lub dołączony plik z pytaniami.
Dla chętnych dzieci proponuję wykonać wiosenną książeczkę z ulubionymi zwierzątkami (My spring book). Rodzic czyta dziecku w jakim kolorze powinno być zwierzątko, należy je pokolorować, a następnie wybrane zwierzątka spiąć w książeczkę.
zajęcia na tydzień 8.04. - 14.04.2020r.
W tym tygodniu dalej utrwalamy słownictwo związane z Wielkanocą. Na początek proponuję przypomnieć sobie słownictwo wykorzystując filmik z poprzedniego tygodnia.
Dla młodszych dzieci proponuję utrwalać kolory i liczby wykorzystując dołączoną kartę pracy (Easter - szukanie par i liczenie). Dzieci najpierw mogą powtórzyć kolory na pisankach i odszukać pasujące pary, a następnie policzyć takie sami pisanki i wpisać liczbę lub kropki odpowiadające danej liczbie.
Dla starszych dzieci proponuję powtórzenie i utrwalenie słownictwa nazywając powtarzające się obrazki na karcie(Easter utrwalenie słownictwa), a następnie można wyciąć pojedyncze obrazki i odwzorować szeregi z karty powtarzając słówka.
Proponuję również zatańczyć i zaśpiewać wielkanocną piosenkę BUNNY.
zajęcia na tydzień 30.03 - 7.04.2020r.
W tym tygodniu proponuję w zabawach zapoznać dzieci ze słownictwem wielkanocnym.
Wprowadzając wielkanocne słówka można wykorzystać następujący filmik:
Słówka można utrwalić wykorzystując dołączone w pliku karty obrazkowe - dla młodszych dzieci proponuję wybrać kilka najłatwiejszych słówek np. bunny, chick, egg, natomiast starsze dzieci mogą pracować z wszystkimi kartami.
Karty obrazkowe można wydrukować i razem z dzieckiem powtarzać wybrane słówka. Można również wykorzystać je do gry w szukanie par (memory).
Przesyłam również link do piosenki, w której dzieci mogą zatańczyć i zaśpiewać razem z zajączkami:
Dla chętnych dzieci przesyłam wielkanocną kolorowankę z pisankami (rodzic czyta dziecku kolory na pisankach).
Zajęcia na tydzień 23 - 27.03.2020R.
W tym tygodniu proponuję dalej ćwiczyć z dziećmi kolory i ubrania. W dołączonych plikach przesyłam propozycje kart pracy dla dzieci młodszych i starszych. (pliki do pobrania na dole strony)
-
Karty pracy z kredkami - rodzic czyta dziecku podane kolory na kredkach, a dziecko koloruje według instrukcji.
-
Dla młodszych dzieci (3,4-latków) dostępna jest karta pracy, gdzie należy ubrania połączyć w pary. Można również je pokolorować powtarzając ubrania i kolory.
-
Dla starszych dzieci (5,6-latków) proponuję zabawę z papierowymi laleczkami, które można pokolorować i wyciąć powtarzając przy tym kolory i ubrania, a następnie dowolnie ubierać.
Zajęcia na tydzień 16 - 20.03.2020r
Dzień dobry
Przesyłam materiały, które pomogą dzieciom utrwalić i rozwinąć słownictwo i umiejętności z języka angielskiego. Nawiązując do wcześniejszych naszych zajęć, proponuję utrwalić z dziećmi ubrania i kolory.
Propozycje zabaw:
- dla dzieci młodszych (3, 4 - latki) - proponuję w codziennych zajęciach razem nazywać kolory i ubrania po angielsku (t-shirt - koszulka z krótkim rękawem, dress - sukienka, socks - skarpetki, trousers - spodnie, jacket - kurtka, hat - czapka, shoes - buty)
- dla dzieci starszych (5,6 - latki) - proponuję w codziennych zajęciach razem nazywać kolory i ubrania po angielsku (t-shirt - koszulka z krótkim rękawem, dress - sukienka, socks - skarpetki, trousers - spodnie, jacket - kurtka, hat - czapka, shoes - buty, skirt - spódniczka, shirt - koszula, scarf - szalik)
Można również w worku ukryć przedmioty w różnych kolorach lub różne ubrania dziecka, które dziecko losuje i próbuje nazwać.
Dla zainteresowanych i ułatwienia Państwu zadania wysyłam również linki do materiałów na You Tube.
Utrwalenie i wzbogacenie słownictwa
Quiz (dla starszych dzieci)
Piosenka utrwalająca słownictwo
Filmik utrwalający kolory (dla młodszych dzieci)
Pozdrawiam,
Monika Tanżyna